11 θεραπευτικές ιδιότητες του γκρέιπφρουτ

0

Το παρεξηγημένο από πολλούς γκρέιπφρουτ, αν και τρώγεται συνήθως σκέτο ως φρούτο, περισσότερο καταναλώνεται σε χυμούς και πολλές φορές με την προσθήκη και άλλων φρούτων λόγω της στυφής και περίεργης γεύσης του.

 

Το γκρέιπφρουτ ανήκει στην οικογένεια των ρυτοειδών (εσπεριδοειδών), έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη C (3ο μετά το πορτοκάλι και το λεμόνι), βιταμίνη A, φυλλικό οξύ (Βιταμίνη Β9), φώσφορο, μαγνήσιο, κάλιο, ασβέστιο, φυτικές ίνες και νερό.

Ποιες είναι οι θεραπευτικές ιδιότητες του γκρέιπφρουτ λοιπόν: 

1. Μειώνει την κακή χοληστερόλη
Σύμφωνα με μελέτες η LDL (ή αλλιώς η κακή χοληστερόλη) με τη συχνή κατανάλωση του γκρέιπφρουτ μπορεί να μειωθεί κατά 15%. Η πηκτίνη που εμπεριέχεται συμβάλει στη μείωση της χοληστερόλης ενώ ταυτόχρονα μειώνεται σε μεγάλο βαθμό και ο κίνδυνος της αθηροσκλήρωσης. Το κίτρινο γκρέιπφρουτ φαίνεται να είναι πολύ πιο ευεργετικό από το κόκκινο-ροζ.

2. Πρόληψη του καρκίνου
Το γκρέιπφρουτ είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές και φυτοχημικές ουσίες που συμβάλλουν ενεργά στην πρόληψη της ανάπτυξης του καρκίνου αλλά και στην επισκευή του κατεστραμμένου DNA του οργανισμού. Προστατεύει ενάντια στον καρκίνο του προστάτη, του δέρματος, του πνεύμονα, του στόματος, του στομάχου και του μαστού.

3. Μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα
Η πηκτίνη μειώνει τα υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, αλλά και τον ρυθμό απορρόφησης των υδατανθράκων. Η καθημερινή κατανάλωση του βοηθάει στη διατήρηση χαμηλότερων ποσοστών ινσουλίνης και γλυκόζης στο αίμα και για αυτό συνιστάται σε άτομα με διαβήτη.

4. Προλαμβάνει τη πέτρα στα νεφρά
Η πέτρα στα νεφρά προκαλείται συνήθως από τη συσσώρευση ασβεστίου. Η καθημερινή κατανάλωση χυμού γκρέιπφρουτ μειώνει το επίπεδο του pH των ούρων, άρα και τον κίνδυνο για σχηματισμό λίθων στους νεφρούς.

5. Προστατεύει το γαστρεντερικό σύστημα
Το γκρέιπφρουτ βοηθά στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Τα υψηλά ποσοστά ινών συμβάλλουν στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας και στην καλή λειτουργία του εντέρου.

6. Καταπολεμά την αρθρίτιδα
Το γκρέιπφρουτ περιέχει σαλικυλικό οξύ, το οποίο διασπά το ανόργανο ασβέστιο στον οργανισμό, εμποδίζοντας τη συσσώρευση ανόργανου ασβεστίου στις αρθρώσεις που προκαλεί την αρθρίτιδα.

7. Προστατεύει από την ουλίτιδα
Το γκρέιπφρουτ μπορεί να συμβάλλει στην καταπολέμηση της ουλίτιδας, σύμφωνα με γερμανική μελέτη. Η αύξηση των επιπέδων της βιταμίνης C στο αίμα, η οποία είναι γνωστό ότι προάγει την επούλωση και μειώνει τη βλάβη που προκαλούν τα ασταθή μόρια των ελεύθερων ριζών, φαίνεται να είναι υπεύθυνη για την προστασία κατά της ουλίτιδας.

8. Βελτιώνει την όραση
Το γκρέιπφρουτ περιέχει τη βήτα-καροτίνη, τη βιταμίνη Α, το λυκοπένιο, τη λουτεΐνη , τη ξανθίνη και αντιοξειδωτικές ιδιότητες που βοηθούν στην βελτίωση της όρασης και της υγείας των ματιών.

9. Υγεία του δέρματος
Τα αντιοξειδωτικά και η βιταμίνης Α ενυδατώνουν το δέρμα, προλαμβάνουν και αντιμετωπίζουν παθήσεις, όπως το έκζεμα, την ακμή, τη ψωρίαση και τη ξηρότητα.

10. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
Η υψηλή περιεκτικότητα του γκρέιπφρουτ σε βιταμίνη C, ενισχύει την άμυνα κατά των λοιμώξεων που προκαλούνται από μικρόβια όπως τα παράσιτα, βακτήρια, ιούς κ.ά.

11. Απώλεια σωματικού βάρους
Το γκρέιπφρουτ είναι ένα φρούτο χωρίς λιπαρά και έχει υψηλή ποσότητα χημικών ενώσεων, οι οποίες ρυθμίζουν το επίπεδο της ινσουλίνης στο σώμα και διατηρούν το μεταβολικό ρυθμό σταθερό, συμβάλλοντας στην καύση του αποθηκευμένου λίπους στο σώμα.

Revyou.gr: Διάβασε Reviews για προϊόντα τεχνολογίας και ηλεκτρικών συσκευών, χρήσιμους οδηγούς αγοράς, βρες τις καλύτερες προσφορές και τα τελευταία νέα!

About Author

Γεννημένη και μεγαλωμένη στην Αθήνα. Από μικρή ηλικία ασχολήθηκα με τον αθλητισμό και τον ανοιχτό στίβο. Επομένως, η αγάπη και το ενδιαφέρον μου για την υγιεινή διατροφή και τη φυσική κατάσταση δεν μου άφησαν περιθώρια να ασχοληθώ με κάτι άλλο. Απόφοιτη του τμήματος Διαιτολόγιας-Διατροφολογίας και παράλληλα αρθρογράφος στο likewoman.gr.

Leave A Reply